Recenze na knihu: Ve službách zla

Název: Ve službách zla
Autor: Robert GALBRAITH
Série: Cormoran Strike III.
Vydáno: duben 2016
Nakladatelství: Plus
Počet stran: 576

Cormoran Strike se vrací a to v nejtemnějším případu své kariéry. Jeho asistentce Robin Ellacottové přijde balíček, o kterém si myslí, že to jsou věci na její svatbu. To, co objeví v balíčku ji vyděsí... Třetí detektivka s Cormoranem Strikem je opravdu moc dobrá...
Něco neskutečného...
Přípravy na svatbu Robin vrcholí, ale jak se vše změní, když Robin přijde balíček s useknutou ženskou nohou? Robin je značně otřesená, ale Cormoran nikoliv, ví, že balíček mohl poslat jeden z jeho tří podezřelých mužů, kteří ho nenávidí zato, že je usvědčil ze zločinů, které kdysi spáchali. Cormoran se spolu se svojí asistentkou pouštějí do nesnadného vyšetřování, při kterém dokonce půjde i o život. Ovšem nic nezůstane jen u jedné nohy, o měsíc později přijde Robin druhý balíček a budou spáchány další vraždy - prostitutek nebo jen obyčejných londýnských studentek, kterým budou uřezány části těla. I Robin je v ohrožení života a Cormoran pomalu začne vylučovat podezřelé. S Robin se vydají i na sever Anglie, aby o jednom podezřelém získali informace, kde se nachází. Oba dva sledují každého z podezřelých až do poslední chvíle kdy...

Druhá část příběhu
Na knize se mi líbí, že to není jen ,,čistá“ detektivka, ale do příběhu je propletena i osobní linie vyšetřovatelů. Musím říct, že vztah Robin a Matthewa mi přišel zvláštní a občas jsem si říkal, kdy bude ta Robin s Cormoranem. Robin si prošla takovým ,,malým peklem“ v této knize a jak její vztah dopadl si přečtěte, nebudete litovat! A to samé i vztah Cormorana s jeho přítelkyní, která má ovšem jedno díte a sami víte z předchozích dílů, jak to má Cormoran s dětmi. Cormoran se musí ubytovat u svých kamarádů, kvůli novinářům, kteří se dozvěděli o useknuté noze a co hůř, Cormoran přichází o klienty a podniku hrozí, že zkrachuje.

Třetí strana...
Kromě toho všeho, co jsem napsal, mě na knize zaujalo to, že některé kapitoly jsou psané z pohledu pachatele, který vypráví svoji linii příběhu – to jak vraždí, ale popisuje i svůj osobní život s partnerkou, jenž nazývá ,,To“. Na konci knihy zjistíte, jak do sebe vše zapadá!

Přiznávám, že toto jsem nečekal ani náhodou, hlavně ten konec, to prostě nešlo, četl jsem ho 3x! Celou dobu jsem si myslel, že vím, kdo je vrah a nakonec... Hodně jsem se bál rozsahu knihy (553 stránek), ale kdybych měl hodně času, kniha je za týden přečtená, ovšem četl jsem ji měsíc, což je na jednu stranu dobře, protože jsem si ji užil. Všechno je tak detailně vykresleno, postavy jsou reálné a zkrátka další skvělá kniha od skvělé autorky! Co bych knize vytknul? Možná občas malinko zdlouhavé pasáže, které by někoho mohli nudit. Na druhou stranu musím pochválit propracovanost knihy a náhled do osobních životů hrdinů!