Recenze: Dům u kanálu

Název: Dům u kanálu
Autor: Agatha CHRISTIE
Série: Tommy & Pentlička
Vydáno: listopad 2012
Nakladatelství: Knižní klub
Počet stran: 224

Tommy a Pentlička Beresfordovi se vracejí v nové knize po dlouhých 27 letech. Oba dva již zestárli, ale jejich mladý, dobrodružný duch v nich zůstal. Po návštěvě Tommyho tety Ady v domově pro seniory, se začnou dít divné věci. Teta Ada je již starší a krátce po návštěvě manželů zemře. Jak ale situaci změní darovaný obraz?

Slunné vrchy
Teta Ada je postarší žena, které je hodně bystrá, i když se to nezdá a občas si hraje na zapomnětlivou stařenu. Tommy a Pentlička se jí rozhodnou navštívit v domově, kde je umístěna. Při návštěvě Pentlička z pokoje odejde – teta Ada jí nemá ráda a utahuje si z ní. Pentlička je milou sestřičkou zavedena do jakéhosi obývacího pokoje, kde se usadí. Na pohovku si přisedne paní Lancasterová, která si s paní Beresfordovou začne povídat, poví jí všechno o Slunných vrších. Pentlička se zadívá na krb a milá stařenka pronese větu, kterou ale Pentlička nepochopí - ,,To nebohé dítě bylo vaše?“ Pentlička neví o čem stařenka mluví a odvětí že ne. Poté z domova odjedou, ale děj nabírá spád...
Úmrtí a darovaný obraz...
Telefonát slečny Packardové – ředitelky domova pro seniory změní plány Tommyho a Pentličky. Teta Ada ve spánku zemřela. Manželé jednou opět do sanatoria, aby po tetě uklidili pokoj a odvezli si nějaké věci. Mezi vším možným – od oblečení po skříně najdou obraz, který Adě darovala paní Lancasterová. Je to obraz domu u kanálu. Pentlička se rozhodne obraz vrátit, ale paní Lancastrová z domu odešla ke svým známým. Pentlička se rozhodne dámu kontaktovat a obraz vrátit, ale marně. Jako by se po žene slehla zem. Nikdo neví, kde je. Pentlička začne mít podezření, že byla unesena, což se záhy i trochu potvrzuje.
Tommy musí odjet na sjezd bezpečnosti a Pentlička využívá situace a rozjíždí pátrání na vlastní pěst.
Ví, že dům někdy viděla – když jela vlakem, ale nemže si vzpomenout kde. Nakonec si přeci jen vzpomene, když jí Albert, sluha, říká o spalničkách. Bere auto a jede k domu u kanálu...

,,To nebohé dítě bylo vaše?“
(Paní Lancasterová)

Dům u kanálu
Pentlička dům najde a ubytuje se v blízké vesnice zvané Sutton Chancellor. Malá vesnice s příjemnými obyvateli, ale při pomoci místnímu faráři, který pátrá po jednom náhrobku, Pentličku někdo přetáhne přes hlavu a skončí v nemocnici. Kdo to udělal? Po tom už budou manželé zas pátrat společně. Kam zmizela paní Lancasterová? Jak je to s tajemným obrazem? A jak je to s úmrtími v sanatoriu?

Tato kniha byla pro mě spíše takovým průměrem, co se týče knih od této autorky. Tommyho a Pentličku mám rád – je to skvělá detektivní dvojice a jejich knihy jsou pro mě odpočinkové, přesto tato kniha byla něčím zvláštní. Jedno ale musím vyzdvihnout – charaktery! Postavy, kteří jsou v této knize se mi obzvláště líbili a zápletka také nebyla špatná. Setkáváme se zde s obyvateli malé vesničky Sutton Chancellor, milým farářem, sekretářkou, manželským párem a dalšími pestře vybarvenými obyvateli. Přesto mi na této knize něco nesedlo a to byl závěr! Jsem zvyklý, že knihy od Agathy mají vždy perfektní rozuzlení a závěr této knihy byl až moc rychlí, vše bylo nahuštěno na zhruba 20 stránkách a děj byl trochu táhlý. Přesto se ale jedná o velmi dobrou knihu! Agatha ji psala již v pokročilém věku, ale postavy zvládla na výbornou! Celá kniha je taková příjemná a velmi dobře se čte. Určitě ji doporučuji!