Recenze: Podle skutečného příběhu

Název: Podle skutečného příběhu
Autor: Delphine de VIGAN
Edice: Světová knihovna Odeon
Nakladatelství: Odeon
Vydáno: červen 2016
Počet stran: 336

Jak se obrátí život autorky knih Delphine poté, co se pozná kamarádku, v knize vystupující pod názvem L.? Jaká L. ve skutečnosti je? Proč je L. taková jaká je? Pomůže Delphine v životě anebo to vše ještě zhorší?

Psát knihy nestačí
Delphine je úspěšná autorka několika prozaických knih. Žije ve Francii se svým přítelem a kdo ji zná, řekne, že žije úplně klidný život. Po vydání své poslední knihy, se ale vše změní. Nastane blok a Delphine nedokáže napsat nic dalšího, nápad se nechce dostavit a autorka je z toho zničená. Pak ale na jednom večírku své kamarádky potká L. - ženu, která ji prý zná ze školy, ovšem Delphine si na ni nevzpomíná. Ženy se začnou sbližovat, stávají se z nich kamarádky, velmi dobré kamarádky. Navštěvují se, nakupují spolu nebo chodí do kavárny, občas vypijí spolu skleničku vína. L. je záhadná, přesto je to velmi ambiciózní žena, která vystupuje velmi uvolněně a Delphine její charakter oslní. Přesto ale blok pokračuje a Delphine nemůže stále nic napsat. A do toho jí stále chodí anonymní dopisy plné nehezkých slov...

L. mě skutečně očarovala.
L. mě udivovala, znepokojovala, bavila. Naháněla mi strach
L. měla zvláštní způsob mluvy, smíchu, chůze...

Je opravdu taková?
Dny, týdny, měsíce ubíhají a Delphin se s L. dále sbližuje. L. radí, jaké knihy má Delphina psát, ale vždy když si sedne k počítači, udělá se jí špatně a musí od něj odejít. Stále odkládá svoji práci, svoje povinnosti – je na dně! L. se snaží Delphině pomoci, ale pomoc má dvě strany. Pomáhá Delphině s agendou, odepisuje na maily a nakonec se k ní i nastěhuje, jelikož je vyhozena z bytu. Ale vydrží toto soužití dvou žen v jednom bytě? Jaký je vůbec život tajemné L.? Vše nebude tak lehké, jak se zdá, L. se začne vybarvovat, měnit. Začne s Delphinou manipulovat, ale nakonec je vše třeba úplně jinak.
Autorka knihy Delphine de Vigan

Již čtvrtá autorčina próza
Bude nakonec L. ta špatná? Kdo vůbec L. je? Kde se vzala? A jaká skutečně je? Tyto otázky jsem si kladl, když jsem knihu četl. V příběhu pozorujeme příběh autorky knih, který se ocitá na dně, i když její tvorba je velmi dobrá. Na začátku odmítá autogramy na knihy, je svědkem různých událostí spolu s L., snaží se být sama sebou, ale nejde to. Něco jí ovládá a i její děti to poznají, její přítel se ptá. A konec? Je hodně nabitý a velmi propletený a dozvíme se v něm, jaká L. ve skutečnosti je!

Kniha Podle skutečného příběhu mě naprosto dostala, pohltila, zmátla. Od této knihy jsem toho tolika neočekával, myslel jsem si, že to bude takový ten průměr s něčím navíc, ale šeredně jsem se spletl. Tato kniha mi vyrazila dech! Začátek mi přišel hodně jednoduchá, ale to co se poté stalo, bylo něco neskutečného. Příběh v knize je velmi dobře vylíčen – knihy má dvě hlavní postavy, z toho jedna je vypravěčka celého příběhu. Postavy jsou velmi dobře vykreslené, jejich charaktery jsou velmi uvěřitelné a prosté. Hlavní hrdinka Delphine mě doslova a do písmene očarovala – její život, který je vykreslen v knize je zajímavý a hodně propletený a samotná postava L. je dokonale napsaná. Samotný závěr knihy mě zvedl ze židle, byl napsán velmi strhujícím způsobem a hodně jsem se divil. Nečekal jsem to. I když dle mého názoru, je konec otevřený. Tentokrát knize nemohu nic vytknout, strhující, fascinující, prostě senzační! Nemohu hodnotit ničím jiným než pěti hvězdičkami a knihu si dovoluji zařadit mezi TOP knihy, které jsem kdy četl! Vřele doporučuji si tuto prózu přečíst!